مزایا و معایب گلس های فیلتردار و آشنایی با آن

مزایا و معایب گلس های فیلتردار و آشنایی با آن

خب در این مطلب هم مانند تمام مطالبی که تاکنون توسط تیم کارشناسان اکسسوری فروشگاه لوازم جانبی موبایل جیتل ارایه شده سعی ما بر این است تا شما را با واقعیت ها در زمینه تخصصی لوازم جانبی موبایل بیشتر آشنا نماییم. تمام توضیحات ارایه شده در ادامه این مطلب بر اساس تجربیات کارشناسان ما ارایه میشوند و در پایان می توانید تمام سوالاتی باقی مانده که در این مطلب به آن اشاره نشده است را در قسمت کامنت ها مطرح نمایید تا در کمترین زمان پاسخ آن داده شود.

در ابتدا توضیح مختصری در مورد این که گلس فیلتر دار چیست و فرق آن با گلس شفاف چه می باشد را به شما عزیزان می دهیم و بعد در ادامه به توضیحات مفصلی در مورد دو مدل از آن ها یعنی گلس مات و گلس پرایوسی می پردازیم.

در حالی که رقابت بر سر قابلیت های صفحه نمایش اسمارت فون ها هر ساله به اوج خود می رسد باز هم به نظر می رسد عده ای از کاربران گوشی های هوشمند آنچنان راضی به نظر نمی رسند و به دنبال اضافه کردن یک سری فیلتر های خاص با کاربردهای ویژه بر روی صفحه نمایش گوشی خود هستند.خب احتمالا کمی از به کاربردن واژه فیلتر متعجب شده اید و آن را جدای از گلس گوشی یا محافظ صفحه نمایش گوشی تصور کرده اید.پاسخ این است: خیر ، این  همان گلس محافظ صفحه نمایش گوشی می باشد که فیلتر های خاصی متناسب با سلیقه کاربران بر روی آن ها نصب شده است. اما به چه صورت ؟ واقعیت امر این است هنگامی که شما برای خرید یک محافظ صفحه نمایش گوشی به فروشگاه های فیزیکی یا مجازی فروش لوازم جانبی موبایل مراجعه می کنید اولین سوالی که دارید یا از شما پرسیده می شود این است ؟ چه نوع گلسی می خواهید ؟! گلس شفاف یا همان شیشه ای نرمال میخواهید یا گلس با قابلیت های مختلف مانند پرایوسی ، مات یا آنتی بلو ، آنتی گرین ، آنتی داست و گلس های دیگر با قابلیت های دیگر که حدودا سی تا چهل قابلیت مختلف مد نظر شماست.
خب شایدا ابتدا این تصور غالب شود که جنس اصلی گلس در مدلهای غیر شفاف یا فیلتردار با مدل اصلی و پایه که همان گلس شیشه ای شفاف می باشد فرق هایی داشته باشند و یا در ضربه پذیری یا مدت زمان شکستن و طول عمر متفاوت باشند اما برای اولین بار همینجا در وبسایت جیتل خدمت شما کاربران عزیز عرض میکنیم که فرق گلس شفاف با مدلهایی مانند گلس مات یا گلس پرایوسی تنها در یک لایه فیلتر که بر روی گلس شیشه ای شفاف قرار گرفته خلاصه می شود و پایه و مواد ساخت هر گلس بر اساس کیفیت و برند سازنده تقریبا یکسان می باشد.به طور مثال گلس شفاف CP از برند نیلکین با گلس مات +CP از همین برند هیچ تفاوتی در سختی کریستال و قابلیت ضربه پذیری وجود ندارد و فقط یک فیلتر مات کننده بر روی گلس شیشه ای قرار گرفته است که در ابتدا این تصور در شما به وجود می آید که شاید با مات شدن گلس نیلکین قابلیت های دیگر از نظر کیفی به آن افزوده شده باشد اما به هیچ وجه این طور نیست حداقل این گفته بر اساس تجربیات چندین ساله کارشناسان اکسسوری گروه فروشگاه های جیتل مورد تایید می باشد.

همانطور که گفتیم گلس فیلتردار انواع مختلفی دارد که دو مدل از آن دارای محبوبیت بیشتر و فروش بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند.گلس مات و گلس پرایوسی یا گلس امنیتی (ضدجاسوسی) ، که هر دوی این گلس ها ویژگی های خاص خود را دارند.در ابتدا شما با ویژگی های مختلف گلس مات آشنا می کنیم سپس توضیحات مفصلی را در مورد گلس پرایوسی می دهیم.
گلس مات چیست و با توجه به محبوبیت بالا معایب آن قابل چشم پوشی ست ؟!
گلس مات در واقع همان گلس شیشه ای است با این تفاوت که یک لایه از پلیمر مات بر  لایه بالایی آن قرار گرفته است.این لایه مات که در واقع همان فیلتر خاص با ویژگی مات محسوب می شود قابلیت هایی نظیر خش پذیری بالا ،عدم جذب لک و چربی هنگام کار با تاچ گوشی، لغزندگی بیشتر برای لمس یا تاچ کردن صفحه و کمک به دیده شدن بهتر صفحه نمایش در نورهای بالا نظیر افتاب دارد.گلس مات در کنار ویژگی های خاصی که دارد جلوه ای خاص به صفحه نمایش گوشی می بخشد که همین علت از دلایل فروش بالای آن محسوب شده و برخلاف گلس شفاف میتواند زیبای گوشی شما را دوچندان نماید.
خب تا همینجا هم دلایل محکمی برای خرید این گلس ذکر شد اما ویژگی های گلس مات به همینجا ختم نمیشود.در ادامه با قابلیت های بیشتری از این گلس شما را آشنا می کنیم.

گلس مات مورد توجه گروهی خاص از کابران اسمارت فون ها نیز قرارگرفته است.این دسته که به آنها گیمر ها یا بازی گردانان حرفه ای گفته میشود دلایل بسیار خوبی برای خرید این گلس دارند. دلیل محبوبیت گلس مات در بین این کاربران قابلیت جذب اشعه های مضر نظیر دژنراسیون ماکولا می باشد که این قبیل اشعه ها در هنگام استفاده های طولانی و خیره شدن های بیش از حد به ال سی دی گوشی باعث خستگی چشم و عوارض ناشی از آن میشود.همچنین زمانی که شما از زاویه خاص به صفحه نمایش گوشی خیره می شوید مردمک چشم به نحوی بر روی آن قسمت قفل میشود و چشم انسان مجبور می باشد با ترشح مایع اشک مانند سطح چشم را مرتب مرطوب نگه دارد که این عمل باعث قرمزی چشم ها شده و به ماهیچه های اطراف چشم آسیب جدی وارد میکند اما گلس مات قابلیت بسیار جالبی دارد که شما را در یک حالت به صفحه گوشی خیره نمی شوید و مجبور هستید مدام زاویه چشم خود را تغییر دهید که این قابلیت کمک زیادی به جلوگیری از عوارض چشمی برای گیمرها می کند.
لایه رویی که بر روی گلس مات قرار گرفته از جنس پلیمر مات می باشد.اولین ویژگی پلیمر مات عدم جذب چربی و لک می باشد که بر روی سرانگشتان دست جمع می شوند و هنگام کار با گوشی جذب محافظ صفحه نمایش می شوند.همینطور در مواقعی که شما با دستان خیس با صفحه گوشی کار می کنید متاسفانه گچ موجود در آب شهری بر روی سطح گلس رسوب می بندد که این نیز در مواقعی بسیاری پیش می آید و باید مرتبا صفحه گوشی را تمیز کنید. معمولا صفحه گوشی باید در فاصله بین یک تا دو ساعت با دستمال مرطوب تمیز شود و این وسواسی بالایی را می طلبد که مختص افراد تنبلی نظیر نویسنده این مطلب نمی باشد و بیشتر باعث اعصاب خوردی کاربر می شود.گلس مات این مشکل عدیده را با عدم جذب هرگونه لک یا چربی موجود بر سر انگشتان یا محا هایی که گوشی را قرار می دهید  برطرف نموده و باعث وسواس کمتری برای تمیز کردن گوشی می شود.

خب تا به اینجا از مزایای این گلس توضیحات مفصلی خدمت شما عزیزان دادیم در ادامه پس از ذکر مشخصات فنی گلس مات به صورت مختصر به معایبی که از تجربه کاربران و کارشناسان جیتل به دست آمده نیز اشاره خواهیم نمود.
مشخصات فنی گلس مات از برند AG :
پوشش صفحه نمایش : قابلیت پوشش کامل که دقیقا مماس با لبه های صفحه نمایش قرار دارند به طوری که با هیچ یک از قاب های موجود برای گوشی تداخل نداشته و با لبه های قاب گوشی محافظ برخوردی ندارد.همچنین اغلب گلس های غیر اصلی یا غیر فابریکی برای گوشی قسمتی از دید صفحه نمایش را گرفته و مانع دیده شدن کامل آن می شوند اما حاشیه مشکی دور گلس مات از برند AG دقیقا بر روی حاشیه ال سی دی خود گوشی قرار می گیرد و مانع از دیده شدن کامل صفحه نمایش گوشی نمی شود.
ضخامت : 0.33mm ضخامت گلس مات با توجه به لایه های قرار گرفته بر روی یکدیگر که شش لایه در برند AG می باشد بسیار کم بوده و مدل های غیر اصلی تا پنج دهم میلی متر ضخامت دارند که باعث ایجاد مشکل در تاچ یا لمس صفحه نمایش می شود اما این نوع از گلس مات به هیچ عنوان تاثیری بر عملکرد تاچ گوشی نمی گذارد.
مواد تشکیل دهنده اصلی : شیشه حرارت دیده به ضخامت 0.25MM و لایه ای از پلیمر مات به قطر 0.07MM که عددی کاملا استاندارد می باشد.
سختی شیشه : عدد درج شده بر روی گلس سختی 9H می باشد اما پس از تست با دستگاه مخصوص حدودا 8.7H بر آورد می شود که اختلاف بسیار کمی با عدد گفته شده از برند سازنده است.
درصد مات بودن  : حدودا 3 درصد اندازه گیری شده است که تقریبا به وضوح HD نزدیک است این عدد تا شفافیت 98 درصد در برند نیلکین نیز میرسد که برابر با وضوح HD FILM است. 
ضربه پذیری و تحمل ضربه : تحمل وزنی حدود پانزده کیلوگرم از فاصله 60 سانتی متری که عدد بسیار قابل توجهی در اندازه گیری ضربه پذیری این مدل از گلس مات می باشد.
رده کیفی گلس مات از برند AG : محدوده کیفی A++
چسب به کار رفته در گلس مات برند AG : این گلس تمام چسب بوده و از چسب روغنی ژاپنی Japan Asahi Glass با استاندارد + AB Glue در ساخت آن استفاده شده است.این چسب پس از نصب به صورت یکدست چسبیده و جای لوکه چسب زیر گلس باقی نمی ماند همچنین چسبندگی بالای گلس مات AG تا مدت زیادی که حدودا یکسال به بالا تخمین زده شده به حالت اولیه باقی می ماند و پس از گذشت مدت زمان کمی از نصب از کناره های آن هوا نمی گیرد.

در بررسی نظراتی که از کاربرانی که گلس مات از فروشگاه جیتل را خریداری کرده اند یک عیب بیشتر نظر ها به خود جلب نمی کند که آن هم در شرایط خاص کرونایی به وجود آمده و دلیل آن استفاده بیش از حد و مستقیم از الکل با درصد بالا در تمیز کردن صفحه نمایش گوشی می باشد که استفاده از الکل غیر استاندارد و پاشش مستقیم آن بر روی گلس گوشی باعث این میشود که این عمل باعث خوردگی لایه پلیمری مات شود و قسمتی از آن به قول معروف کچل می شود و به لایه شفاف برسد.
خب تا اینجای مطلب توضیح کاملی در مورد گلس مات از انواع گلس های فیلتر دار داده شد و در ادامه به گلس پرایوسی می پردازیم.
گلس پرایوسی چیست و استفاده از این گلس برای حفظ حریم شخصی شما در اماکن عمومی خصوصا مکان های شلوغ و پرتراکم مانند مترو و اتوبوس تا چه میزان موثر می باشد ؟!!
هنگامی که این مدل از گلس گوشی به عنوان محافظ صفحه نمایش پرایوسی یا گلس امنیتی به بازار عرضه شد بلافاصله مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفت به نحوی که در ابتدا شرکت های سازنده گلس پرایوسی نظیر نیلکین و xo که از اولین شرکت های تولیدکننده گلس پرایوسی بودند ، حجم بسیار بالایی از سفارش گلس امنیتی را دریافت نمودند.هنوز مشخص نیست که این محافظ صفحه نمایش گوشی یا به قول چینی ها گلس فضول سنج توسط کدام شرکت نخستین بار عرضه شده است اما بلافاصله پس از آن که نمونه اولیه آن به بازار رسید توجه بسیاری از کمپانی های مطرح در ساخت لوازم جانبی موبایل را متوجه خود ساخت و تقریبا تمام شرکتها نظیر گلدن آرمور AG تولید گلس پرایوسی را در برنامه خود قرار دارند.این نوع از گلس گوشی با یک هدف و با شعار ((حفظ حریم شخصی تان را جدی بگیرید)) در کشورهای پیشرفته و شهرهایی که از لحاظ تراکم جمعیت در صدر شلوغترین مکان ها قرار داشتند با استقبال فراوانی روبرو شد و تا به امروز خرید گلس پرایوسی گوشی در صدر جستجوهای گوگل قرار دارد. دلیل آن نیز واضح بود ، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند اکثر اطلاعات شخصی نظیر عکس و فیلم را در حافظه گوشی خود نگه داشته و اسناد کاری و شخصی را به دلیل حجم کم اسمارت فون ها و دسترسی راحت به آن ها در هر زمان و مکانی با گوشی خود پردازش می کنند و تقریبا تمام کارهایی که میشود را انجام می دهند. خب گاها ممکن است لازم باشد این اطلاعات را در مکانی مانند مترو که افراد در آن بسیار نزدیک به هم قرار دارند مورد پردازش و ارزیابی قرار دهند که قطعا دسترسی به این اطلاعات در آن مکان با ریسک بالایی همراه است که دقیقا گلس پرایوسی مانند یک دیوار بلند مانع از دیده شدن صفحه نمایش گوشی هنگام کار با آن شده و در زمانی که شما از اطلاعات شخصی خود استفاده می کنید و یا هنگامی که چت کاری یا خصوصی انجام می دهید گلس پرایوسی دید گوشی را از اطراف می بندد و مانع از لو رفتن و درز اطلاعات می شود.
خب تا به اینجا متوجه شدیم که گلس پرایوسی چیست و با نحوه کارایی گلس پرایوسی آشنا شدیم ، در ادامه نیز قصد داریم در مورد نحوه ساخت آن و موادی که در تشکیل آن به کار رفته مفصلا توضیحاتی را خدمت شما کاربران گرامی عرض نماییم.
گلس ضدجاسوسی از برند گلدن آرمور ساختاری شیشه ای دارد که همانند گلس های شیشه ای تمام صفحه و تمام چسب قابلیت ضربه پذیری آن خوبی است.این گلس گوشی می تواند ضربه ای به وزن ده کیلوگرم را از فاصله شصت سانتی متری تحمل کند و مانع از آسیب رسیدن به صفحه نمایش گوشی شود.سختی گلس پرایوسی عدد 9H است که استاندارد گلس های گوشی با کیفیت بالا نیز در همین رده می باشد.
گلس پرایوسی متشکل از شش لایه می باشد و زمانی که برروی یکدیگر قرار می گیرند ضخامت نهایی به 0.33 میلی متر میرسد که حدود نود درصد آن را کریستال با خلوص بالا و PET و چسب روغنی مخصوص از برند ASASHI JAPAN از دیگر مواد تشکیل دهنده آن است. نحوه عملکرد گلس پرایوسی اورجینال به این صورت است که هنگام استفاده کاربر از گوشی از زاویه روبرو و دید مستقیم کاملا عادی به نظر می رسد و از زاویه دید کاربر گوشی که زاویه آن صفر درجه می باشد هیچ گونه خللی در دید صفحه نمایش وجود ندارد و کاملا مانند یک گلس شیشه ای شفاف به نظر می آید ، اما هنگامی که زاویه دید از صفر درجه به سمت کنار و بالای ال سی دی تغییر میکند رفته رفته دید صفحه نمایش گوشی مختل شده و در زاویه 30 درجه میبینید که دید صفحه نمایش گوشی کاملا بسته میشود ، به نحوی که اگر شما از زاویه کنار 30 درجه به گوشی نگاه کنید خواهید دید که صفحه کاملا تاریک است و گوشی خاموش به نظر می رسد.
خب این کارایی مورد استقبال بسیاری از کاربرانی قرار گرفت که حفظ اطلاعات شخصی برایشان مهم است و گلس پرایوسی نیز به دنبال حل همین مشکل بوود آمده است در اصل کارایی گلس پرایوسی حفظ حریم شخصی شما در کنار محافظت از گوشی در برابر ضربات می باشد.
چند مدل گلس پرایوسی وجود دارد ؟
گلس پرایوسی توسط تمامی برندهای معتبر در زمینه ساخت لوازم جانبی موبایل تولید میشود اما این عملکرد یک مدل از گلس پرایوسی است و در کل دو نوع گلس پرایوسی وجود دارد که یک نوع همانطور که در بالا گفته شد دید صفحه را از زاویه سی درجه به بعد از کناره ها می بندد و یک مدل آن که به تازگی معرفی شده ، عملکرد  360 درجه دارد به طوری که اگر شما زاویه دید را از روبرو به سمت بالا تغییر دهید گلس عملکرد پرایوسی خود را فعال نموده و دید گوشی را از زاویه 30 درجه به سمت بالا و پایین که غیر کاربر وجود دارد به طور کامل خواهد بست.خب تا به اینجا پاسخ به این سوال که گلس پرایوسی چیست و اینکه چند نوع گلس پرایوسی وجود دارد به صورت واضح و شفاف خدمت شما کاربران گرامی شرح داده شد و به طور خلاصه گلس پرایوسی 360 درجه به نوعی زاویه دید را از هر سمت بسته نگه میدارد که نوع اول آن فقط از کناره ها این عملکرد را خواهد داشت.
خب تا به اینجا از مزایای این گلس گوشی توضیحات مفصلی خدمت شما عزیزان دادیم در ادامه پس از ذکر مشخصات فنی گلس پرایوسی به صورت مختصر به معایبی که از تجربه کاربران و کارشناسان جیتل به دست آمده نیز اشاره خواهیم نمود.
مشخصات فنی گلس پرایوسی از برند Golden Armor :
پوشش صفحه نمایش : قابلیت پوشش کامل که دقیقا مماس با لبه های صفحه نمایش قرار میگیرد به نحوی که با هیچ یک از قاب های موجود برای گوشی تداخل نداشته و با لبه های قاب محافظ برخوردی ندارد.همچنین اغلب گلس های غیر اصلی یا غیر فابریکی برای گوشی قسمتی از دید صفحه نمایش را گرفته و مانع دیده شدن کامل آن می شوند اما حاشیه مشکی دور گلس پرایوسی از برند گلدن آرمور دقیقا بر روی حاشیه ال سی دی گوشی قرار می گیرد و مانع از دیده شدن کامل صفحه نمایش گوشی نمی شود.
ضخامت : 0.33mm ضخامت گلس پرایوسی با توجه به لایه های قرار گرفته بر روی یکدیگر که شش لایه در برند گلدن آرمور می باشد بسیار کم بوده و مدل های غیر اصلی تا پنج دهم میلی متر ضخامت دارند که باعث ایجاد مشکل در تاچ یا لمس صفحه نمایش می شود اما این نوع از گلس پرایوسی به هیچ عنوان تاثیری بر عملکرد تاچ گوشی نمی گذارد.
مواد تشکیل دهنده اصلی : شیشه حرارت دیده به ضخامت 0.25MM و لایه ای از پلیمر با قابلیت پرایوسی به قطر 0.07MM که عددی کاملا استاندارد می باشد.
سختی شیشه : عدد درج شده بر روی گلس گوشی سختی 9H می باشد اما پس از تست با دستگاه مخصوص حدودا 8.9H بر آورد می شود که اختلاف بسیار کمی با عدد گفته شده از برند سازنده است.
زاویه عملکرد پرایوسی : حدودا 30 درجه اندازه گیری شده است که از زاویه روبرو که همان زاویه صفر از دید کاربر می باشد به وضوح HD نزدیک است این عدد تا شفافیت 99 درصد در گلسی پرایوسی نیلکین نیز میرسد که بسته به کیفیت ال سی دی گوشی برابر با وضوح HD FILM است. 
ضربه پذیری و استقامت در برابر ضربه : تحمل وزنی حدود 20 کیلوگرم از فاصله یک متری که عدد بسیار قابل توجهی در اندازه گیری ضربه پذیری این مدل از گلس پرایوسی می باشد.
رده کیفی گلس پرایوسی از برند گلدن آرمور : محدوده کیفی A++
چسب به کار رفته در گلس پرایوسی اورجینال از برند گلدن آرمور : این گلس تمام چسب بوده و از چسب روغنی ژاپنی Japan Asahi Glass با استاندارد + AB Glue در ساخت آن استفاده شده است.تقریبا تمام برندهای معتبر چسب مخصوص گلس خود را از این برند ژاپنی تهیه میکنند و میتوان گفت مانند اینتل در صنعت چیپست الکترونیکی در زمینه چسب روغنی گلی گوشی می باشد.این چسب پس از نصب به صورت کاملا یکدست چسبیده و جای لوکه چسب در زیر گلس باقی نمی ماند ، همچنین چسبندگی بالای گلس پرایوسی اورجینال تا مدت زیادی که حدودا یکسال به بالا تخمین زده شده به حالت اولیه باقی می ماند و پس از گذشت مدت زمان کمی از نصب از کناره های گلس گوشی هوا نمی گیرد.
خب تا به اینجا توضیحات کاملی در مورد گلس های فیلتردار اصل و مزایای استفاده از آن را دادیم.در ادامه لازم است این نکته را یاد آور شویم که در کنار کیفیت بالای محصولات، این همیشه قیمت مناسب است که خرید را لذت بخش تر خواهد کرد و این جمله که جیتل هوای جیب تو داره، برای این فروشگاه تنها یک شعار نیست بلکه یک هدف است که همواره در راستای حمایت از حقوق شما عملی شده، چراکه کالاها با قیمت منصفانه و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه عرضه می شوند.
پس شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش گوشی مورد نظر خودت از صفحه اصلی سایت جیتل در صورت کامل بودن توضیحات و عکسها محصول مورد نظر را به سبد خرید افزوده و با خیالی آسوده خرید خود را نهایی کنید و اگر ابهام و یا سوالی در زمینه این محصول وجود داشت می توانید با کامنت گذاشتن زیر همین مطلب پرسش خود را مطرح نمایید.

ارسال نظر