همه چیز در مورد قاب گوشی سیلیکونی اورجینال، از مزایای قاب سیلیکونی چه می‌دانید؟

همه چیز در مورد قاب گوشی سیلیکونی اورجینال، از مزایای قاب سیلیکونی چه می‌دانید؟

قاب سیلیکونی یا کاور سیلیکونی نامی بسیار آشنا در بازار گوشی باالخص لوازم جانبی موبایل می باشد.سیلیکون ماده ای بسیار پرکاربرد می باشد و در صنایع مختلف زیادی  نیز از آن استفاده می شود.اصلا شاید شنیده باشید که قلب تکنولوژی دنیا در کالیفرنیای آمریکا می تپد و در مکانی به نام سیلیکون ولی یا خیابان سیلیکون قرار دارد شهرت آن نیز به همین نام است. حتما می دانید علت استفاده از این نام هم انقلابیست که ماده سیلیکون در پیشرفت تکنولوژی در این حوزه از فناوری داشته است.خب در ادامه توضیح میدیم که علت شهرت سیلیکون و گارد سیلیکونی در بازار تلفن همراه چیست.

قاب سیلیکونی گارد سیلیکونی و یا کاور سیلیکونی اولین بار در کنفرانس سال 2014 اپل با معرفی ایفون 6 بر سر زبان ها افتاد.در ابتدای کار اپل هیچ محافظ و یا کاوری را برای گوشی های خود تولید نمی کرد و این وظیفه را شرکتهای متعددی با تاییدیه از سوی خود اپل انجام می دادند.خب بزرگتر شدن گوشی های ایفون از نظر سایز و ابعاد به جذابیت گوشی های ایفون می افزود و مدیر عامل اپل نیز به حقیقت این موضوع دست یافته بود که کوچک ماندن ال سی دی و بدنه گوشی های آینده این کمپانی آن ها را در موضع ضعف نسبت به رقبای خود قرار میدهد و حتما به یاد دارید که اپل مجبور به انقلابی عمل کردن در زمینه طراحی گوشی های سری ایفون خود شد و از محافظه کاریهایی که به یادگار از موسس آن یعنی استیو جابز بزرگ مانده بود دست کشید تا به سمت و سوی تازه ای برود.
ابتدا یکی از طراحان این کمپانی ایده تولید قابی را داد که در کنار استحکام در ضربه پذیری و ثبات در کیفیت با ظرافت گوشی های ایفون نیز سازگار باشد. خب باتوجه به مشکل شایع گوشی های هوشمند در آن زمان که داغ کردن بیش از حد باتری بود این مشکل باعث شد محققان اپل به فکر استفاده از ماده ای پرکاربرد به نام سیلیکون که رسانایی بسیار خوبی هم در انتقال گرما از گوشی به بیرون آن داشت بیفتند.پس از آن مشخص شد که تولید قاب سیلیکونی ایفون مزایایی بیش از این نیز دارد.با تحقیق بیشتر در این زمینه متوجه رنگ پذیری و جذب رنگ بالا و بازتاب رنگ بسیار عالی در این مواد شدند و همین جا کمپانی اپل در استفاده از آن در تولید قاب گوشی خود مصمم شد.

پس از بررسی ها مشخص شد استفاده از طیف های رنگی مختلف بر جذابیت این قاب گوشی سیلیکونی می افزاید.پس با توجه به فرصت کم باقیمانده اپل تصمیم به معرفی قاب سیلیکونی ایفون برای گوشیهای ایفون و البته در ادامه برای تمام گجت های تولیدی خود گرفت.

در حال حاضر قاب سیلیکونی برای تمام گوشیها و برندها نظیر ایفون سامسونگ هواوی تولید می شود و به دو مدل زیر باز و زیر بسته تقسیم می شوند که تنها تفاوت آن ها در انحنای قاب می باشد که هرکدام نیز ویژگی های خاص خود را دارد اما متریال و جنس به کار رفته در هر دو یکسان می باشد.بهتر است این را نیز بگوییم که انتخاب هرکدام بستگی به سلیقه خود شما دارد و سلیقه ها در این مورد که کدام بهتر است متفاوت می باشد و هر دو مدل مطابق توضیح زیر در سه لایه طراحی و ساخته شده اند.

قاب سیلیکونی در سه لایه طراحی شده:
1- روکش بیرونی قاب ایفون همانطور که گفته شد از روکش سیلیکون رنگی ساخته شده است.
2- لایه میانی که از PC یا همان پلاستیک خشک است که استفاده از آن در گارد سیلیکونی جهت فرم دهی به طراحی قاب و استحکام بیشتر در برابر ضربه می باشد.
3-لایه داخلی هم از فیبر نرم جهت محافظت از پشت گوشی در برابر خراش و ضربه پذیری ساخته شده است.



این مدل از کاور گوشی با حفظ خوش دستی و ظرافت گوشی های هوشمند کنونی در مقابل ضربه خط و خراش نیز بسیار عالی عمل می کند و همانطور که گفته با روکش سیلیکونی به هیچ عنوان کثیفی و چرک حتی جوهر خودکار نیز جذب آن نمی شود. هنگام کثیف شدن کافیست فقط سر انگستان خود را بر روی قسمت جوهری بمالید خواهید دید که به راحتی پاک شده و اثری از لک برروی آن باقی نمی ماند.

پیشنهاد ما استفاده از دستمال مرطوب در تمیز کردن قاب گوشی می باشد و بهتر است به صورت مداوم ماهیانه یکبار با استفاده از پارچه تمیز و آب ولرم کاملا آرام سطح قاب را شستشو دهید.اینکار علاوه بر تمیز ماندن قاب طیف رنگ به کار رفته در آن را نیز در مدتهای طولانی استفاده از آن حفظ مینماید و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی شستشو در فرایند تمیز کردن آن نیست.


خب تا به اینجا توضیحات کاملی در مورد قاب سیلیکونی اصل و مزایای استفاده از آن را دادیم.در ادامه لازم است این نکته را یاد آور شویم که در کنار کیفیت بالای محصولات، این همیشه قیمت مناسب است که خرید را لذت بخش تر خواهد کرد و این جمله که جیبتو هوای جیب تو داره، برای این فروشگاه تنها یک شعار نیست بلکه یک هدف است که همواره در راستای حمایت از حقوق شما عملی شده، چراکه کالاها با قیمت منصفانه و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه عرضه می شوند
پس شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش گوشی مورد نظر خودت از صفحه اصلی سایت جیبتو در صورت کامل بودن توضیحات و عکسها محصول مورد نظر را به سبد خرید افزوده و با خیالی آسوده خرید خود را نهایی کنید و اگر ابهام و یا سوالی در زمینه این محصول وجود داشت می توانید با کامنت گذاشتن زیر همین مطلب پرسش خود را مطرح نمایید.
 

ارسال نظر