TPU یا سیلیکون کدام بهتر است؟

TPU یا سیلیکون کدام بهتر است؟

قاب سیلیکونی در مقابل TPU:

دنیا پر از تکنولوژی است. انسان به سوی آینده پیش می رود. بدون شک ما نسبت به اجدادمان بسیار توسعه یافته ایم و همچنین جای تعجب نیست که نسل های بعدی ما چقدر توسعه یافته اند. اختراعات زیادی روز به روز در حال انجام است ، محصولات کاربردی که برای راحتی انسان ساخته می شوند. گجتهای هوشمند زندگی را برای ما آسان و راحت کرده اند و شاخص ترین آنها تلفن همراه است که یکی از بهترین هدایایی است که علم به ما داده است.اسمارت فونها ارتباط را برای ما آسان کرده اند.اما وقتی یک وسیله از شیشه و پلاستیک ساخته میشود دارای طبیعت شکننده است و مراقبت از آن یک دغدغه است. گوشی های تفن همراه وقتی خراب می شوند ارزش خود را از دست می دهند و هیچ فایده ای ندارند. بنابراین ممکن است به این فکر کنید که اگر انسان چنین فناوری با مواد شکننده ساخته است، پس باید چیزی برای محافظت از آن ساخته باشد. امروزه برای حفظ گوشی در برابر مخاطرات روزمره از قاب های سیلیکونی و TPU استفاده می کنیم.



قاب های سیلیکونی:

قابهای های سیلیکونی از ماده ای به نام پلی اورتان ساخته شده اند. پلی اورتان یک ماده مناسب برای کاورهای تلفن همراه است که اغلب به صورت نرم یا سخت موجود است. مواد پلاستیکی پلی اورتان به راحتی به شکل دلخواه در می آیند و بازیافت آن آسان است. از آنجایی که می توان آن را به راحتی قالب گیری کرد، قاب گوشی تلفن همراه ساخته شده از پلاستیک می تواند طرح ها و الگوهای سفارشی زیادی داشته باشد. بنابراین، اگر به یک قاب طراحی شده مطابق مد نیاز دارید، کاورهای سیلیکونی بهترین انتخاب در جیتل برای شما هستند. آنها می توانند از تلفن های شما محافظت کنند و در عین حال می توانند گوشی های شما را با طرحها و رنگهای جالبی که دارند متفاوت کنند.


TPU:

TPU مخفف ترموپلاستیک پلی اورتان است. از پلاستیک، الاستیک و لاستیک ساخته شده است. هنگامی که تلفن شما در حال برخورد شدیدی است، قاب TPU می تواند بدون هیچ آسیبی از گوشی شما محافظت کند. آنها امروزه به عنوان بهترین نوع دفاع و محافظت از برخورد در نظر گرفته می شوند. TPU عمدتاً به رنگ شفاف هستند و معمولاً طرحی ندارند، اما تا آنجا که به محافظت مربوط می شود، بهترین در بازار هستند.

چرا این دو مورد را انتخاب می کنیم؟

حالا دلیل استفاده از این دو در مقایسه چه بوده است. آیا محصولات دیگری وجود ندارد که بتوان از آن برای محافظت از تلفن استفاده کرد؟ ما جست‌وجو کردیم و متوجه شدیم که هیچ محصول دیگری به جز این دو مدل قاب گوشی نتوانسته محافظت فوق‌العاده‌ای از تلفن‌های همراه داشته باشد. اقلامی مانند کیف چرمی ، کاورهای هارد و سایر پوشش های پلاستیکی کمترین رضایت را از سوی کاربران تلفن همراه داشته اند. بنابراین به طور خلاصه، ثابت شد که این دو مورد برای کاربران تلفن همراه رضایت بخش ترین هستند و ما در جیتل این دو مورد را به عنوان بهترین قابهای گوشی برای مقایسه برگزیده ایم.



دلیل مقایسه این دو مورد:

خب در حال حاضر رقابت بزرگی بین این دو محصول در بخش فروشگاهی جیتل جریان دارد که کدام یک در ارائه بهترین محافظت از تلفن های همراه بهتر است. برخی به قاب های سیلیکونی اعتماد دارند در حالی که برخی طرفدار قاب های TPU هستند. بنابراین، ما شروع به مقایسه سریع بین این دو کردیم. در ادامه با تجزیه و تحلیل دقیق هر دو مورد و با بحث در مورد جوانب مثبت و منفی آنها، متوجه خواهید شد که کدام مورد بهتر است.



سیلیکون در مقابل TPU ، کدام بهتر است؟

قاب‌های سیلیکونی و TPU بهترین کاورهایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از تلفن همراه خود در برابر آسیب و شکسته شدن محافظت کنیم. حالا بیایید پاسخ نهایی را بدهیم که کدام مورد بین این دو قاب کارآمدتر و محافظ تر است. خب با تحلیل این دو محصول و بحث در مورد مزایا و معایب آنها می توان گفت که سیلیکونی بهتر از کیس های تی پی یو است.

با نظرسنجی هایی که در پیج اینستاگرام جیتل انجام دادیم ، بسیاری از مشتریان بررسی دقیق خود را در مورد تجربه استفاده از هر دو قاب ارائه کرده اند و ما نیز در مورد مزایا و معایب آنها بررسی هایی کرده ایم. پس از این، ما به این نتیجه رسیدیم که قاب سیلیکونی نسبت به کیس های از جنس تی پی یو آرای بیشتری کسب کرده است. در ادامه در مورد مزایا و معایب قاب سیلیکونی بحث خواهیم کرد و نتیجه گیری خود را با دلایل علمی و منطقی توجیه خواهیم کرد.



مزایا و معایب قاب های سیلیکونی:

مزایا:
1-قاب‌های سیلیکونی از مواد نرمی ساخته شده‌اند، بنابراین کلیدهای ولوم و پاور که توسط کیس پوشانده شده‌اند ، به راحتی با لمس توسط کاربر عمل میکنند ، در حالی که قاب‌های پلاستیکی هارد در این مورد ضعف دارند.
2-بهترین مزیت قاب های سیلیکونی این است که در طرح ها و رنگهای بسیار متنوعی عرضه می شوند. حتی فروشگاه هایی وجود دارند که در آن مشتریان می توانند طرح های مورد علاقه خود را برای چاپ برروی کیس های سیلیکونی ارایه دهند
3-کیس های سیلیکونی در برابر دما مقاوم هستند. این مورد به آنها یک مزیت دوگانه می دهد. در حالی که آنها از تلفن در برابر برخورد محافظت می کنند ، میتوانند از گوشی در برابر سوختن محافظت می کنند.
4-کیس های سیلیکونی سازگار با محیط زیست هستند. یعنی هیچ آلودگی در محیط ایجاد نمی کنند. آنها به راحتی در طبیعت تجزیه میشوند و با محیط زیست سازگار هستند.
5-کیس های سیلیکونی در برابر خراش مقاوم هستند.
معایب :
1-قاب‌های سیلیکونی رسانای بسیار بدی برای گرما هستند، بنابراین می‌توانند گرما را در خود ذخیره کنند که می‌تواند تاثیر بدی برای گوشی های تلفن همراه داشته باشد.
2-کیس های سیلیکونی الکتریسیته ساکن را با خود حمل می کنند، و این باعث جذب موادی ریزی مانند پرز و مو به آنها میشود.
3-قاب‌های سیلیکونی یک عیب بزرگ دارند که با گذشت زمان شل می‌شوند و قالب آن برای نگه داشتن گوشی کمی گشاد میشوند ، بنابراین اکثر قاب‌های سیلیکونی که مدت طولانی استفاده شده اند ، دور تا دور گوشی را به خوبی پوشش نمی دهند.
4-کیس های سیلیکونی در صورت استفاده طولانی کمی چرب و چسبناک میشوند و این حس بدی را برای کاربران ایجاد می کند. 



نظرات مشتری:

ما این سوال را برای کاربران خود در جیتل مطرح کرده ایم و از کاربران پرسیده ایم که پس از استفاده از این قاب سیلیکونی چه مواردی را مشاهده کرده اند و تقریبا یک بررسی کامل در بازار انجام دادیم. اکثر مشتریان به وضوح طرفدار قاب‌های سیلیکونی بودند و به ما گفتند که با وجود قیمت بالای آن در بازار، بیشتر به قاب‌های silicone برای محافظت از گوشی‌های خود اعتماد می‌کنند زیرا در مقایسه با قاب‌های TPU T کیس های سیلیکونی بادوام‌تر، ایمن‌تر و محافظت بیشتری دارند.

پیشنهاد جیتل :

ما با تمام مزایا و معایبی که در مورد کیس‌های سیلیکونی وجود داشتند ، آشنا شدیم. بنابراین، پس از مشاهده مطالب بالا ، به وضوح می توانیم تفاوت را مشاهده کنیم. به نظر جیتل کیس های سیلیکون بهتر از کیس های تی پی یو هستند. به نظر می رسد آنها در بسیاری از بخش ها بهتر از قابهای پلاستیکی و تی پی یو هستند. کیس های سیلیکونی در مقایسه با کیس های دیگر محافظت بیشتری دارند. در مقایسه با قاب های معمولی چسبندگی بهتری دارند. همچنین گرد و غبار و کثیفی را با خود حمل نمی کنند و می توان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد و پس از مدتی جذابیت و شکل خود را از دست نمی دهد. پس به نظر من کیس های سیلیکون شانس و دوام بیشتری در بازار دارند. حتی با وجود قیمت بالا، باید قاب‌های سیلیکونی را نسبت به قاب‌های دیگر اقتصادی و به صرفه تر معرفی کرد.



نتیجه:

ما مزایا و معایب هر دوی این قابها را گفتیم و تصمیم نهایی را به عهده خود شما میگذاریم اما پس از تمام این مطالب، به وضوح می‌توانیم متوجه شویم که قاب‌های سیلیکونی برتری زیادی نسبت به قاب‌های تی پی یو دارند. با وجود تمام ویژگی‌های قاب‌های سیلیکونی و قاب‌های TPU، اصلی‌ترین عاملی که باید برروی آن تمرکز کنیم، محافظتی است که از گوشی در برابر مخاطرات روزمره ارایه میدهند. این دو مورد پس از ورود به بازار، محافظت و ایمنی بسیار خوبی به تلفن های همراه داده اند. هر دو قاب برای محافظت و ایمنی گوشی ها طراحی و ساخته شده اند. با این حال، می بینیم که سیلیکون ها بهتر توانسته اند خواسته های کاربر را برآورده کنند، بنابراین، قابهای سیلیکونی در دسته بندی قاب و کاورهای موجود در جیتل برنده این مسابقه اعلام می شوند.

ارسال نظر