چگونه از دوربین گوشی مراقبت کنیم؟ همه چیز در مورد محافظ لنز دوربین گوشی

شاید شما هم در مورد گلس لنز گوشی شنیده باشید، اما نمی‌دانستید که این وسیله یعنی محافظ لنز دوربین چه مزایا و معایبی دارد. پس با ما همراه باشید.
چگونه از دوربین گوشی مراقبت کنیم؟ همه چیز در مورد محافظ لنز دوربین گوشی

همه ما احتمالاً به صورت روزانه از دوربین گوشی خود برای ثبت لحظاتمان، ثبت خاطره‌های ارزشمند و …استفاده می‌کنیم و برایمان مهم است که این وسیله همیشه ثابت باشد! در این عصر که هر روز گوشی‌های موبایل با ویژگی‌های جذاب و جدیدی وارد بازار می‌شوند، باید به فکر راه حل‌های جدیدی برای محافظت از گوشی‌های خود باشیم! شاید شما هم در مورد گلس لنز گوشی شنیده باشید، اما نمی‌دانستید که این وسیله یعنی محافظ لنز دوربین چه مزایا و معایبی دارد! اگر دوست دارید در مورد محافظ لنز گوشی اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید، تا انتهای این متن همراه ما باشید.

گلس لنز گوشی چیست و چه اهمیتی دارد؟

در واقع محافظ لنز دوربین، همان وسیله مشابه گلس صفحه نمایش است که عمدتاً جنس آن از دو ماد اولیه شیشه یا پلاستیک است! این وسیله همان‌طور که برای محافظت از صفحه نمایش روی آن نصب می‌شود، برای این که بتواند محافظ لنز دوربین گوشی هم باشد، باید بر روی آن نصب شود!

درحقیقت وظیفه اصلی، گلس دوربین گوشی این است که نگذارد هیچ خط و خشی بر روی شیشه لنز دوربین شما بیفتد! نگاه به ظاهر کوچک انواع محافظ لنز دوربین نکنید، این وسیله‌ها خواص بسیار کابردی دارند که این روزها استفاده از آن‌ها به طرز زیادی رواج پیدا کرده‌است.

همان‌طور که حدس مزنید، باتوجه به نوع گوشی شما، برچسب لنزی که استفاده خواهید کرد، متفاوت خواهد بود! در واقع یک نوع خاص محافظ لنز دوربین در بازار موجود نیست که همه افراد از آن برای موبایل‌های خود استفاده کند چرا که باید گلس دوربین گوشی، کاملاً با اندازه و شکل موبایل همخوانی و تناسب داشته باشد.

نحوه استفاده از گلس لنز گوشی به این شکل است که آن را با دقت و ظرافت به دوربین بچسبانند! هر برچسب لنز استاندارد، داراییک لایه بسیار نازک از چسب سیلیکونی در پشت خود است که اجازه نمی‌دهد، محافظ لنز دوربین از قسمت مربوطه جدا شود! البته این موضوع همیشه ثابت نیست و تمام این رفتارها بستگی به شرکت تولیدکننده گلس دوربین گوشی هم دارد که چطور این کار را انجام می‌دهد.

انواع محافظ لنز دوربین گوشی موجود در بازار ایران

با کمی بررسی برچسب لنز متوجه خواهید شد که این وسیله به صورت کلی به دو نوع فریم دار و بدون فریم تقسیم‌بندی می‌شوند، اما نوع مناسب گوشی شما کدام است؟ معمولاً موبایل‌هایی که دارای دوربین‌های برجسته هستند باید از نوع فریم‌دار استفاده کنند و در نقطه مقابل، گوشی‌هایی که دوربین هم سطح با بدنه است، نوع بدون فریمگلس لنز گوشی استفاده می‌شود.

به عنوان مثال اگر به گوشی‌های آیفون۱۱ پرومکس، آیفونXs Max و …نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که برای این نوع گوشی‌ها، مدل فریم دار محافظ لنز دوربین وجود دارد که وظیفه جلوگیری از وارد شدن آسیب به لنز را دارا هستند. مدنظر داشته باشید که جدا از این برچسب لنز، وسیله‌های دیگری مثل رینگ‌ها و نگهدارنده‌ها هم برای محافظت از دوربین گوشی وجود دارند که اگر سلیقه شما با این وسیله‌ها متناسب باشد، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید!

مدنظر داشته باشید که این وسیله‌ها برای موبایل و گوشی کاربرد دارند و تجهیزات و ابزارهای دیگری می‌توانند برای محافظت از لنز دوربین عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار بگیرند. پس این دو مورد را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

قیمت گلس دوربین گوشی در بازار چطور است؟

مسئله مهمی که باید به آن پرداخته شود، این است که محافظ لنز دوربین گوشی چه مقدار قیمت دارد؟ آیا خرید آن صرفه دارد؟ با کمی تحقیق در بازار متوجه می‌شوید که محافظ لنز دوربین، بسیار ارزان قیمت است و تا مدت زمان طولانی شما قادر به استفاده از آن هستید.

این وسیله که در بازارهای فیزیکی و آنلاین پیدا می‌شوند به راحتی قابل نصب بر روی گوشی هستند، پس اگر فروشنده امکان نصب گلس لنز گوشی را نداشت، بدانید که خودتان هم می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که جدا از نوع برند تولیدکننده محافظ لنز گوشی که خریداری می‌کنید، گلس شما بعد از جدا شدن از روی موبایل، هیچ اثری از خود بجا نخواهد گذاشت، پس نگران نباشید!

نتیجه‌گیری: آیا من هم باید گلس دوربین گوشی بخرم؟

اگر شما هم موبایل گران‌قیمتی خریده‌اید که از دوربین آن استفاده کرده و لحظات زیبایی را ثبت کنید، حتماً باید به فکر راهی برای محافظت از آن باشید. هرچقدر که در حفظ وسیله‌های ارزشمند خود بکوشید، نتیجه آن را خواهید چشید. مدنظر داشته باشید که خرید گلس دوربین گوشی به مراتب بسیار ارزان‌تر از تعویض آن است.

در این زمینه شما چه تجربیات خوب یا بدی داشته‌اید؟ آیا تابحال محافظ لنز دوربین توانسته‌است که شما را از هزینه‌های میلیونی تعویض لنز گوشی نجات دهد؟ شما می‌توانید سوالات خود و نظراتتان را در این زمینه با ما و دیگر کسانی که به فکر محافظ از گوشی موبایل خود هستند در پایین همین مقاله به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر