گلس گوشی چیست ؟

گلس گوشی چیست ؟

گلس گوشی یا محافظ صفحه نمایش چیست ؟
 هنگامی که شما یک کالای با ارزش خصوصا از نوع دیجیتال تهیه می کنید اولین دغدغه شما محافظت از آن است.اگر این کالای گران قیمتی که خریده اید اسمارت فون یا به اصطلاح گوشی  هوشمند باشد حتما می دانید که با ارزش ترین و گرانترین قطعه به کار رفته در تولید آن صفحه نمایش یا ال سی دی می باشد.خب چه راه حلی برای حفظ این قطعه ارزشمند که معمولا بین چهل تا هفتاد درصد از قیمت گوشی را شامل می شود در برابر ضربات و آسیب های احتمالی وجود دارد.بله حتما شما هم واژه ای به نام گلس را شنیده اید. گلس گوشی یا محافظ صفحه گوشی پرمصرف ترین محافظ برای صفحه نمایش گوشی می باشد که با توجه به پیشرفت گوشی های هوشمند در سایز و رزولویشن ال سی دی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است.
انواع گلس محافظ گوشی:
گلس نانو :



گلس نانو یا برچسب نانو دارای حالتی انعطاف پذیر می باشد که نه ترک برمیدارد و نه از کناره ها دچار خوردگی می شود اما با توجه به اینکه لایه رویی آن از جنس PET است زودتر از انواع دیگر دچار خط و خش های ریز و عمقی می شود و معمولا پس از مدت بین 3 ماه الی یکسال احتیاج به تعویض دارد و حدودا بین 12 تا 25 هزار تومان قیمت دارد.

گلس سرامیکی :

گلس سرامیکی یا برچسب سرامیکی نانو در صد بیشتری از کریستال در ساخت آن به کار رفته و دارای چسبندگی بالاتر نسبت به گلس نانو می باشد و مناسب گوشی های با صفحه نمایش خمیده می باشد.با توجه به درصد بالای شیشه در ساخت گلس سرامیکی این گلس گوشی شفافیت بیشتری نسبت به مدل نانو دارد و نسبتا دیرتر دچار خط و خش می شود که البته با توجه به کیفیت بالاتر گلس سرامیکی قیمت بالاتری هم نسبت به گلس نانو دارد و حدود قیمت آن بین 22 الی 45 هزار تومان است که آن هم بسته به برند سازنده گلس سرامیکی و مدل گوشی شما دارد.

گلس مات :

گلس مات یا محافظ صفحه نمایش مات دارای دو مدل شیشه ای و سرامیکی می باشد. خصوصیات گلس سرامیکی که این روزها پرفروش ترین گلس گوشی به حساب می آید در قسمت بالا توضیح داده شده و تنها روکشی از جنس MATTE PET بر روی آن قرار گرفته است. لایه مات این نوع از گلس مات قابلیت های فراوانی را به گلس گوشی اضافه می کند.ضدخش بودن و عدم جذب اثر انگشت و لک مهمترین ترین ویژگی های گلس مات است.در کنار این ها گلس مات در زیر نور خورشید دارای عملکرد بهتری است و دید بهتری برای استفاده از صفحه نمایش گوشی در نور زیاد دارد.نوع شیشه ای آن هم توسط برند AG از کریستال خالص ساخته می شود اما تفاوتی از نظر خصوصیات ذکر شده با مدل مات ندارد.حدود قیمتی گلس مات بین 29 الی 55 هزار تومان است که به شیشه ای یا سرامیکی بودن آن بستگی دارد.

گلس پرایوسی :

 
گلس پرایوسی یک نوع گلس گوشی با قابلیت حفظ حریم شخصی می باشد.این نوع گلس پرایوسی برخلاف گلس مات در نوع شیشه ای تولید می شود و حفظ اطلاعات شما رسالت اصلی آن است به نحوی که دید صفحه نمایش گوشی را از اطراف به طور کامل می بندد.این نوع گلس گوشی مناسب افرادی می باشد که در محل های شلوغ تردد زیادی دارند.معمولا  این نوع گلس توسط برندهای مطرح بازار تولید شده و کپی آن بسیار کم است.ساختار و مواد به کار رفته در آن با توجه به ماهیت ضدجاسوسی بودن آن از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و تمام خصوصیات یک گلس خوب به اضافه حفاظت از حریم شخصی با بستن دید صفحه گوشی از اطراف را دارا می باشد.گلس پرایوسی یا گلس امنیتی برای مدلهای زیادی تولید نمی شود و بیشتر شامل گوشی های مطرح بازار می باشد و حدودا بین 55 الی 160 هزار تومان بسته به برند سازنده و مدل گوشی متفاوت است.

گلس نانو مایع : 

گلس نانو مایع یا سرامیکی مایع به تازگی وارد بازار شده است.این نوع گلس به صورت مایع بوده و از خانواده گلس سرامیکی می باشد.این نوع از گلس گوشی به صورت اسپری بر روی صفحه نمایش و ال سی دی گوشی پاشیده می شود و سپس در دستگاه مخصوصی به مدت یک و نیم دقیقه قرار می گیرد.پس از نصب این نوع از گلس سرامیکی هیچ گونه رد و آثاری بر روی گوشی دیده نمی شود و گوشی همان طور که قبلا بوده می ماند.با توجه به اینکه این دستگاه به تازگی وارد بازار شده است هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه کارکرد و تاثیر آن وجود ندارد اما تردید هایی بابت ضربه پذیری آن وجود دارد.
 در کل گلس گوشی یک ابزار حیاتی برای محافظت از صفحه نمایش گوشی می باشد و عدم وجود یک محافظ صفحه نمایش مناسب ریسک زیادی را به همراه دارد و به نوعی میتوان گفت هزینه هر نوع گلسی برای گوشی تقریبا یک پنجاهم هزینه تعویض ال سی دی پس از اصابت ضربه هم نمی باشد.
همچنین شما کاربران گرامی می توانید گلس مناسب برای گوشی خود را در  دسته بندی انواع محافظ صفحه نمایش در وبسایت جیتل بیابید و همچنین می توانید هرگونه سوالی در این زمینه را در پایین این مطلب مطرح نمایید تا کارشناسان اکسسوری جیتل شما را در جهت خرید بهترین محافظ صفحه نمایش راهنمایی نمایند.

ارسال نظر